Informare prelucrare date Biroul de Credit (GDPR)

Informare referitoare la  prelucrarea datelor personale in Sistemul  Biroului de Credit

 

 

1. Datele de identificare ale operatorilor

BRD Finance IFN S.A., cu sediul social în Bucureşti, Turn BRD, Bdul Ion Mihalache, nr. 1-7, et. 15, cam. 241, Sector 1, telefon  +  4021-200.81.00, fax. +  4021-200.81.92, CUI 16334236, CIF RO16334236, capital social 81.700.000 lei, înregistrată la Registrul  Comerţului cu nr. J40/6083/2004, înscrisă în Registrul General deschis la BNR sub nr. RG-PJR- 41-110035/29.11.2006 şi respectiv în Registrul Special deschis la BNR sub nr. RS-PJR- 41-110005/29.11.2006, înregistrată în Registrul instituţiilor de plată sub nr. IP-RO-0002/28.04.2011 si S.C. Biroul de Credit S.A., persoana juridica româna cu sediul în Bucuresti, str. Sfanta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3, in calitate de operatori asociati, prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal cu buna credința, in mod echitabil si transparent, in scopuri determinate si legitime, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul).

Biroul de Credit SA este entitatea de drept privat care administreaza Sistemul Biroului de Credit, in care sunt prelucrate datele cu caracter personal in legatura cu activitatea de creditare desfasurata de Participanti.

Participantii la Sistemul Biroului de Credit sunt institutii de credit, institutii financiare nebancare, societati de asigurari si societati de recuperare creante, care au semnat un Contract de Participare cu Biroul de Credit.

 

2. Temeiul legal si scopul prelucrarii

BRD Finance IFN S.A. si Biroul de Credit prelucreaza datele dvs. personale in baza interesului legitim al Participantilor si al Biroului de Credit pentru desfasurarea unei activitati de creditare responsabile, in conditiile protejarii, facilitarii accesului la creditare si prevenirii indatorarii excesive a persoanelor vizate, respectarii cadrului legal referitor la evaluarea bonitatii si la reducerea riscului de credit, precum si prevenirii utilizarii sistemului financiar-bancar pentru desfasurarea unor activitati contrare legii.

   BRD Finance IFN S.A. are obligatia, conform reglementarilor legale in vigoare, sa evalueze capacitatea dvs. de rambursare a creditului, inainte de incheierea unui contract de credit si pe parcursul derularii acestuia. In acest scop, „Denumire Participant” prelucreaza informatiile indicate la punctul (4), inregistrate pe numele dvs. în evidentele proprii si le transmite catre Biroul de Credit în vederea prelucrarii de catre aceasta institutie si a consultarii acestora de catre oricare Participant, in scopul initierii sau derularii unei relatii de creditare, precum si asigurarii produselor de tip credit.

 

3. Obligatia furnizarii datelor si consecintele nerespectarii acesteia

Furnizarea datelor dvs. cu caracter personal este necesara in scopul mentionat la punctul (2). Refuzul de a furniza datele dvs. personale, necesare realizarii scopului mentionat mai sus, va conduce la imposibilitatea BRD Finance IFN S.A. de a-si indeplini obligatiile legale in legatura cu acordarea creditului.

 

4. Categorii de date cu caracter personal prelucrate in Sistemul Biroului de Credit

  1. date de identificare ale persoanei vizate: numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu/resedinta si de corespondenta, numarul de telefon fix/mobil, data nasterii, cod tara si serie/numar pasaport in cazul persoanelor nerezidente;
  2. date referitoare la angajator: numele si adresa angajatorului;
  3. date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul si denumirea Participantului, tipul de produs, starea produsului/contului, data acordarii, termenul de acordare, sumele acordate, sumele datorate, data scadentei, valuta, frecventa platilor, suma platita, rata lunara, sumele restante, numarul de rate restante, numarul de zile de intarziere, categoria de intarziere, data inchiderii produsului;
  4. date referitoare la evenimente care apar in perioada de derulare a produsului de tip credit, cum ar fi cele referitoare la restructurarea/refinantarea, darea in plata, cesiunea contractului de credit, cesiunea creantei;
  5. date referitoare la relatiile cu alte conturi: informatii referitoare la produse de tip credit la care persoana vizata are calitatea de codebitor si/sau garant;
  6. date referitoare la insolventa: informatii referitoare la persoanele vizate fata de care s-a deschis o procedura de insolventa;
  7.  numarul de interogari: indica numarul de Rapoarte de Credit eliberate de Biroul de Credit, la solicitarea unuia sau mai multor Participanti;
  1. FICO® Score de la Biroul de Credit

       Datele cu caracter personal prevazute la punctul (4) pot fi prelucrate de catre Biroul de Credit, inclusiv pentru a calcula, la solicitarea Participantilor, FICO® Score de la Biroul de Credit.

Participantii pot utiliza FICO® Score de la Biroul de Credit in scopul reducerii riscului de credit asociat unui debitor/potential debitor.

       FICO® Score de la Biroul de Credit este un număr cuprins între 300 şi 850, obtinut in urma procesului statistic care prelucreaza informatiile inregistrate de Participanti in Sistemul Biroului de Credit si indică probabilitatea ca persoana vizata să-si plăteasca în viitor ratele la timp. Principalele cauze care au determinat scaderea FICO® Score de la Biroul de Credit sunt afisate sub forma codurilor-motiv.

      FICO® Score de la Biroul de Credit ia in calcul urmatoarele elemente ce confera predictibilitate: istoricul de plata, datoria curenta, durata contului/conturilor de credit (numarul mediu de luni de la acordarea creditelor), cererea de noi credite (numarul de interogari si creditele acordate in ultimele 6 luni), mix-ul de credit (tipuri de credite acordate), varsta persoanei vizate. Influenta acestor elemente asupra valorii FICO® Score de la Biroul de Credit poate varia in functie de informatiile inregistrate la Biroul de Credit pentru fiecare persoana vizata.

FICO® Score de la Biroul de Credit reprezinta un instrument de analiza cu grad ridicat de predictibilitate care, alaturat datelor din Raportul de Credit si informatiilor obtinute de Participanti din alte surse, concura la evaluarea corecta a bonitatii persoanei vizate in vederea incheierii/derularii contractului de credit.

 

5.  Destinatarii datelor

Datele cu caracter personal inregistrate in Sistemul Biroului de Credit sunt dezvaluite Participantilor, la cerere, in scopul mentionat la punctul (2).

Datele cu caracter personal prelucrate in Sistemul Biroului de Credit nu vor fi dezvaluite tertilor, cu exceptia autoritatilor si institutiilor publice, conform competentelor acestora si a legislației aplicabile, cum ar fi Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, Banca Naționala a României, Autoritatea Nationala de Integritate, instantele judecatoresti, notarii publici, executorii judecatoresti, organele de cercetare penala.

 

6.  Perioada de stocare

Datele cu caracter personal sunt stocate la Biroul de Credit si dezvaluite Participantilor timp de 4 ani de la data actualizarii, cu exceptia datelor solicitantilor de credit care au renuntat la cererea de credit sau carora nu li s-a acordat creditul, care sunt stocate si dezvaluite Participantilor pentru o perioada de 6 luni.

 

7.  Existenta unui proces decizional automatizat, incluzand crearea de profiluri

 In baza interesului nostru legitim, utilizam procesari automate ale datelor pe care le obtinem despre persoana vizata pentru a ne ajuta in analiza dosarelor clientilor si pentru diverse statistici, analize și studii interne.

 

Majoritatea analizelor si studiilor interne sunt in format anonimizat (date agregate), oferindu-ne informatii utile pentru imbunatatirea produselor si serviciilor noastre. Cateodata, analizam datele despre persoanele vizate pentru incadrarea intr-un anumit profil de client, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor si asteptarilor clientilor.

 

8.  Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal

In calitate de persoana vizata, va puteti exercita drepturile prevazute de Regulament, astfel:

  1. dreptul de acces la date se poate exercita:
  • printr-o solicitare scrisa, semnata, transmisa prin posta la Biroul de Credit,  sau
  • prin accesarea in mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro), sau
  • personal sau pe cale electronica, la Participantul care detine calitatea de creditor/potential creditor al dvs.

 

Totodata aveti dreptul de a obtine, la cerere, la momentul comunicarii deciziei de creditare, o copie a Raportului de Credit emis de Biroul de Credit, care a fost utilizat de catre BRD Finance IFN S.A. in analiza cererii de credit;

 

  1.   dreptul de rectificare a datelor,
  2.   dreptul de ștergere a datelor,
  3.   dreptul la restricționarea datelor,
  4.   dreptul de a se opune prelucrarii,

 

pot fi exercitate:  

- prin accesarea in mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro), sau

- personal sau pe cale electronica, la Participantul care detine calitatea de creditor/potential  creditor al persoanei vizate.

 

  1. dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automatizate, inclusiv profilare,
  2. dreptul de a vă adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și justiției.

 

 

9. Datele de contact ale responsabililor cu protectia datelor sunt:

Pentru BRD Finance IFN S.A. – protectiadatelor@brd.ro

Pentru Biroul de Credit - adresa de e-mail: rpd@birouldecredit.ro

 

 

BRD Finance
© 2016, Société Generale. Toate drepturile rezervate.